Fejezet-és-vers alapú prédikáció kontra téma szerinti tanítás
Az ifis csoportok iszonyú mennyiségű kritikát kapnak, ha a téma szerinti tanítást választják az egész Biblián végig haladó fejezet-és-vers alapú stílus helyett. Na igazán, de most miért? Nekem úgy tűnik, ezen az érettségi fokon azért már túl kellene lennünk. Figyelmen kívül hagyva a téged körülvevő egyházi kultúrát és a rád rakott elvárásokat, hadd álljon itt egy kis elemzése mindkét oldalnak. Röviden, tömören, velősen szólva, mi úgy hisszük, hogy bármikor, amikor alapos, pontos bibliai tanítást végzel fiatalok között, az már maga A győzelem!
Fejezet-és-vers alapú tanítás
Tanulmányozd velük végig a Biblia egy könyvét! Végy egy szakaszt a Szent Írásból és maradj annál a beszélgetés egész ideje alatt! Így működik a fejezet-és-vers alapú tanítás! ERŐSSÉGEK: A szövegösszefüggés mindig világos; sorozatban veheted végig a Biblia könyveit; és hogy egyértelműen megértsék a dolgokat, mindenképp kapcsold ide a hasonló tanításokat, idevágó történelmet és légy nagyon pontos Isten Igéjének a mai időkre vonatkozó kifejtésében!! GYENGE PONTOK: A bibliai könyvek limitált száma miatt behatároltak a választási lehetőségeid és egy idő után kifogysz a Biblia más részeiről vehető alátámasztó, bizonyító szakaszokból.
Téma alapú, aktuális szükségek szerinti tanítás
A téma alapú tanítás az, amikor veszünk egy témát és keresünk hozzá megfelelő, azt bemutató, magyarázó eseteket mindenünnen a Bibliából. ERŐSSÉGE: Egy bizonyos témában a leghatékonyabb és legtisztább verseket veheted elő. GYENGE PONTOK: A versek így könnyen kikerülhetnek a szövegösszefüggésből; leginkább olyan, mintha átugrálnád a Biblia nagy részét. ”Az egyik 19, a másik egy híjján 20” 🙂 Egyik stílus sem jobb a másiknál! Sok múlik a gyülekezeted szokásain, kultúráján. Lehet, hogy esélyed sincs a választásra, és még ezzel sincs baj! A dolog kulcsa, hogy szánj időt az üzenet előkészítésére, imádkozz érte és várd, hogy Isten tegye a dolgát!
Fordította: Momo