„Azért küldelek el, hogy nyisd meg a szemüket, hogy a sötétségből a világosságra, és a Sátán hatalmából az Istenhez térjenek, hogy az énbennem való hit által megkapják bűneik bocsánatát, és örökséget nyerjenek azok között, akik megszenteltettek.” (18)
Megint egy sikamlós talaj és téma, mert ugye halmazelmélet, ami meg ugye matematika, ami meg ugye sokaknak nem megy. Nekem se. De azért teszek egy próbát, miközben nyilván azon izgulok, hogy lesz-e bolgár-magyar, vagy nem. Mégiscsak van abban valami össznemzeti bizsergés, hogy kijuthatunk az EB-re, ahol aztán megint bizonyíthatunk. A selejtezős szakasznak (ha valaki nem figyel, akkor ez még nem matek, hanem foci) ez ugye a nehézsége, hogy van aki kijut, és van, aki nem. Vagyis valójában itt is két halmaz van, az ott leszünk az EB-n és a nem leszünk ott az EB-n országok halmaza. Ennél mélyebbre nem is mennék, mert nem érdemes. Jelen korunk összes látványosnak tűnő vitája, valójában ilyen egyszerűen elhelyezhető a mi keresztyén halmazrendszerünkben. Persze mindig nagyon látványos és jól kifizetődő az éppen felkapott téma mentén hitvitázni, meg érvelgetni, de valójában ez teljesen felesleges, mert a mi érvelési és tárgyalási alapunk, az a halmazelmélet, amit a jó Isten kitalált, s amit itt most éppen Pál apostol emel ki, engedelmeskedve a „mennyei látomásnak”. Vannak akik sötétségben vannak és Isten szeretné őket kihozni a világosságra, vannak akik még a Sátán hatalmában vannak, de Isten szeretné ha hozzá térnének, és ennek egyetlen útja a Jézus Krisztusban való hit és az e hit általi bűnbocsánat. Az egyik halmaz azoké, akik még nem szenteltettek meg, a másik halmaz azoké, akik már elfogadták a Krisztusban megjelent kegyelmet és aztán megtérésükhöz méltóan élnek. Lehet, hogy az egyik halmazból ki lehet emelni azokat, akiket egy adott társadalmi probléma mentén ma divat kiemelni, de a halmaz ettől még halmaz marad. És ne tévelyegjünk: mindegy, hogy aki a Sátáné, az miért az. Darabra meg kilóra is sokkal több álszent és képmutató farizeus van ebben a halmazban, mint a nemi identitásában eltorzult ember. És abban is biztos vagyok, hogy pont annyi a szivárványos kampányoló, mint az őket gyűlölő. Nem az a kérdés, hogy ki miért van ott, hanem, hogy Isten hívja és várja a másik halmazba, a már ismertetett módszertan szerint.