Tweet

Ezen a héten vessünk egy gyors pillantást egy alapvető, fontos témára, még pedig arra, hogyan, min keresztül kommunikáljunk a fiatalokkal.

Mik azok, amikre azt mondhatjuk, NANÁ!, hogy így, és mik azok, amikre inkább legyintenünk kell egy NA NE! kiáltás kíséretében. Itt a mi felhozatalunk, mindenki tegye hozzá a maga tapasztalatát, élményeit!

NANÁ: Facebook

Jelenleg ez a csúcs a fiatalokkal való kommunikációs eszközök, módok között. Az egyetlen hátulütője, hogy a hatékonyság érdekében egy ifjúsági missziós oldal folytonos frissítést és megfelelő háttérmunkát igényel . És persze ott a vágy, hogy a MAGUNK, saját(ságos) oldalát építsük fel egy egyházi(as) helyett. Na, erre itt a Facebook. Úgy hogy, fel a fedélzetre, képezd magad még időben, mielőtt a fiatalok már valami másra kattannának rá. Megjegyzés: A felsőoktatásban tanuló fiatalok közötti szolgálatban is használhatjuk a Facebook adta lehetőségeket, de nem azzal a stratégiával, mint a középiskolásoknál. Figyelembe kell vennünk a tényt, hogy a Facebook-nak vannak korlátai korosztály szempontjából, bár az is igaz, hogy a főiskolás, egyetemista generáció még nagyrészt megtalálható arra felé.

NA NE: Email

Ha a szülőkkel kommunikálsz, az e-mail teljesen megfelelő forma. Az idősebb generáció tagjai könnyen megrekednek a technológia egy bizonyos szintjén. A diákok, fiatalok viszont alig várják, hogy valami újabb szintre ugorhassanak ezen a téren, legtöbbször már azelőtt, még mielőtt a felnőttek egyáltalán hallottak volna arról a bizonyos új módról, technológiáról. Ha mindezek ellenére, te úgy tudsz e-mailezni fiatalokkal, hogy ez működik is, tudnod kell, hogy ez csak is Isten csodája és nem fog ám sokáig tartani. Az e-mail ideje lejárt.

NANÁ: Szöveges üzenete

Ez kapcsolódik magához a Facebook-hoz – két formája is lehetséges: egyéni, vagy csoportos, és mindkettő rendkívül hatékonyan működik. Készíts címlistát, s így egyszerűen eljutathatsz egy-egy hírt, üzenetet a fiatalokhoz anélkül, hogy veszítene értékéből mindaz, amit, te, mint csoportvezető, vagy ifjúsági lelkész üzensz nekik. Ennek az egésznek épp ez a lényege.

NA NE: Papír

2003-ban még nagyon klassz volt ezt-azt kinyomtatni, teljesen egyet értek vele. Fogtad a clip art-ot, ide másoltad, oda másoltad a kiválasztott cuccokat, aztán fogtad és lehúztad a gyülekezet fénymásolóján a kívánt példányszámban. Mi is ezt csináltuk, de azok a napok elmúltak már. Bocs, hogy épp tőlem kell ezt megtudnod.

NANÁ: Facebook eseménynaptár

Ez nem ugyanaz, mint a fő Facebook oldalad. Ez a különböző események, szolgálati lehetőségek, találkozók, projectek, missziós utak, kiszállások és különleges alkalmak oldala. Ezek általában már elérhetőek a legtöbb fiatal telefonjáról is, úgy hogy ezekkel a naptári figyelmeztetőkkel beépülhetsz a társadalmi “közmédiába” J is, hogy időben meghúzhatsd a ravaszt. Klasszikus győzelmi pozíció.

NANÁ: Naptár

Ha sajátmaguk készítik el a maguk “hagyományos” (papír) formájú naptárát, annak rendkívüli hozadéka lesz. Tegyetek a hátuljára mágnest és a hűtőn ott fog virítani a szükséges 2-3 hónapban! El se téveszthetik!

NA NE: postaládába dobált röplapok

Nem igazán személyes, nem is feltétlen legális és az árát sem éri meg, bár én személy szerint sajnálom, hogy kikopnak a kommunikációnkból ezek a fajta dolgok. Na, de ha van felesleges pénzed, vagy egy olcsón működő nyomtatód, rajta!

 

NANÁ: személyre szabott képeslapok a kiscsoport vezetőjétől

Ez az, ami soha nem megy ki a divatból. Próbáld ki ezen a héten: vegyél néhány képeslapot, bélyegezd fel, írj rájuk KÉZZEL egy-egy klassz idézetet, küldd el őket, és várj, működnek-e. Vagy csak egyszerűen higgy nekünk… soha semmilyen technológia nem fogja pótolni a kézzel írt üzenet erejét!   Na, és neked milyen ötleteid vannak még ezen a téren?

Fordította: Momo