A kommunikáció a szolgálat egyik legrázósabb területe. Van, amikor hihetetlenül jó vagy benne, máskor viszont szörnyű. Sőt, van, akivel mindez egy és ugyanazon alkalommal történik meg! Álljon itt néhány jó ötlet segítségként, hogy biztos lehess benne, valóban eljut az üzeneted az emberekhez:
Tudd, hogy szinte teljesen lehetetlen a dolgokat „túl-kommunikálni”!
Csak azért, mert már vagy egymilliószor hírdettél valamit, nem jelenti azt, hogy akár egyszer is meghallották. Mondd másképp, mondd hangosabban, mondd halkabban, de ne hagyd abba, mondjad és mondjad még!
A rövidebb, jobb!
Tudd, ha egy alkalmat nem tudsz egy órán belül befejezni, nem vagy valami jó az idő felhasználásában! Ha egy hírlevél jó néhány oldalas, valószínűleg rengeteget dolgoztál vele, de senki sem fogja elolvasni. Gondolkozz hiper-tisztán és hiper-egyszerűen – jócskán megkönnyíted vele a mindennapjaidat!
Győződj meg róla, hogy a „felvezető rámpák” tiszták és könnyen használhatóak!
Ha azt akarod, hogy a fiatalok feliratkozzanak a levelezőlistátokra, vagy a hírleveletekre, ne kényszerítsd őket felesleges körök megfutására! Tedd ezt számukra, gyorssá, egyszerűvé! Ugyanígy a leiratkozást is…kilépni is legyen egyszerű ám! A domain, amit web oldalatokhoz választottatok, legyen nehezen feledhető és könnyen lebetűzhető; legyen a Facebook oldalatok egyszerű és egyértelmű, hogy könnyen rá tudjanak keresni és meg is találják!
Egyszerű módszerek az átütő siker érdekében!
Nézzétek át a gyülekezet programját a héten és keressetek egy olyan lukat, ahová betehetnétek egy heti rendszerességű megbeszélést az ifjúsági munkával kapcsolatban! Vagy mi a helyzet egy nagy gyülekezeti e-mail robbanással? Mit tudnátok ebbe timagatok beletenni? Hol, és hogyan tudnátok a héten kis erőfeszítéssel, vagy akár anélkül, nagy eredménnyel szólni a fiatalok között?
Csak olyanba kezdjetek bele, amit fenn is tudtok tartani!
A Facebook oldalak, hírlevelek és kör e-mail.ek egyik sötét titka az, hogy sajnos a legtöbbjük csupán már néhány szám után kimúlik. Nyilvánvalóan csak addig érdemes kísérletezni valamivel, amíg az működik, de ha már egyszer csináljuk, csináljuk elkötelezetten! Egy személyes tapasztalat … Gyakrabban keveset, sokkal jobb, mint ritkábban többet. Véleményem szerint a szülők nem igazán jók az e-mailek és web oldalak olvasgatásában. Gyakran megesik nálunk, hogy lemaradnak bizonyos infókról, mert azok valahol az üzenet közepén, alján, végén… voltak, s ők odáig már valahogy nem jutottak el. Úgyhogy, én arra szoktam rá, hogy rövid, egy-két dologra fókuszáló e-maileket küldök ki gyakrabban. Pl.: egyik héten egyet az alkalmak kiemelésével, aztán egy másikat az előrelátható hétvégi programokról, a következőt a regisztrációs emlékeztetővel a soron következő eseményre, és a negyediket forrás javaslatokkal. Mindegyik, mint a lézer, egy dologra fókuszál. Ezeket sokkal könnyebben elolvassák, és meg is jegyzik, mint ha minden infót egy e-mailbe tettem volna bele.
Fordította: Momo