„Mind a négy egyformának látszott: olyannak, mintha mindegyik kerék közepében egy másik kerék lett volna. Négy irányban tudtak menni, amikor jártak, és nem kellett megfordulniuk, amikor jártak, hanem amerre az első akart menni, arra ment a többi is; nem kellett megfordulniuk, amikor jártak.” (10-11.)
Történt pedig 1974-ben, hogy egy Joseph Franz Blumrich nevű NASA mérnök elment nyugdíjba, otthagyta az életét jelentő amerikai űrkutatást és már ráérős nyugdíjasként átnyargalt az UFO kutatásba. „Ezékiel űrhajói” címmel jelentette meg – még ebben az évben- korszakalkotó művét, amiben leírja, hogy Ezékiel látomása valójában egy földönkívüli űrhajóval és legénységével való találkozás volt. Mérnökünket az győzte meg feltevésének helyességéről – a szívós és nehezen emészthető marhaszték valamint a nagy mennyiségű kísérőként fogyasztott vörösboron túl -, hogy a Bibliában szereplő leírás mérnöki szemmel is hihetőnek tűnik. Több fordítást is elemzett, majd feldolgozta az információkat és könyve legvégén pontos műszaki leírást is adott a „járgányról”. Na most abba nem mennék bele, hogy mi is van az UFO kutatással, de ez a történet egy nagyon fontos dologra hívja fel a figyelmet, történetesen, hogyan is értelmezzük és használjuk a Szentírást. Lelassítom még egyszer: a Biblia mond valamit, és ha az passzol a tudományterületemhez, vagy az én szakterületem szerint is hihetőnek tűnik, akkor felhasználom a saját kis elméleteim megtámogatására. Vagyis csak akkor veszem komolyan, vagy akkor kezdek dolgozni vele, ha igazodik az én kis dolgaimhoz. Na most a Bibliát, benne pedig Ezékiel nagy ívű és nehezen érthető látomásait is céllal és okkal engedte Isten, hogy leírják. De az ok és a cél nem az, hogy spekuláljunk vagy, hogy a saját nézeteink és világképünk formálja az Igét, hanem az Ige akarja formálni és alakítani a világképünket. Nem a tapasztalataink és feltételezéseink alátámasztására kaptuk, hanem, hogy a benne található kijelentésre alapozzuk az életünket. Akkor is, ha éppen semmi általunk ismert valósághoz nem tudjuk kötni sem a képeit, sem a történeteit.